lördag 1 oktober 2011

Arvika Marten

Hej allihop.  Bu har det gått någon vecka sen sist,
kameran har varit hos Freddan.
Idag har vi haft en heldag i Arvika, kom dit 8,30
det är alldeles lagom med folk då. Hade både äldste och
yngste sonen med det var en trevlig förmiddag med
fikapaus på Nordells kaffé, bl a.
Sen så skulle det ju köpas marknadskarameller och lite annan
smått och gott.
Magen började kurra , då åkte vi till "Högvalta" en av mina
kusiner Janne gör världens absolut godaste kålsoppa. Där
var det rena släktträffen. Jättekul. Tack Janne o Ingalill
Marknadsplatsen igen med karuseller denna gång.
Det började småregna och blev lite ruggigt, jag hade klätt
mig efter väderleksrapporten och Fredrik efter almanackan.
Jag insåg att det är dags att börja sticka lovvikavantar inför
julmarknaderna, det var faktiskt ungdomar som bar såna idag.
Vill visa några bilder. Freddans huskatt som hör till boendet
men som ligger gott i Fredriks säng.
Några sjalar har det blivit av acryl, ull o nylon samt ett växtfärgat
garn "lökskal".  Jag kan inte sluta titta på min fina surfina som
bara växer mer och mer. Det kom grannar en dag  och hälsade på
med en 10 veckors valp, tänk om de finge vara sådär små-



Ha en trevlig helg Kramisar Caisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar