onsdag 8 augusti 2012

Hej allihopa nu har jag tagit yngste sonens dator
i besittning ska låna den lite. Freddan har ju semester
så han bor hemma nu , just nu är han vid sjön och fiskar
kräftagn. Själv har jag varit i Karlstad idag skulle köpa
svart mattvarp, men tyvärr så var den slut, men snälla
som de var i affären fick jag en spole med lite varp på,
det fattades ju bara 22 meter, så nu är varpen pådragen
solvad ock klar för framknytning. Det blev en glesrips
till fast svart och vit den här gången.
Har även inventerat lite garn som jag fått efter en faster
som hon i sin tur fått av min farbror som stickade
strumpor på stickmaskin, vet inte vad jag ska göra av
härvorna, det  är nog en 9 hg, färgen är ju lite tråkig
så jag funderar på om jag ska växtfärga, men den här
sommaren regnar ju bort inget kul att stå i ösregn och
passa grytor.
Håller på att sticka en trekantsjal i det allra tunnaste
ullgarn bra syssla framför  TV.
Vi var i närheten av Laxå hos goda vänner i deras torp
och Freddan plockade av deras vinbär så nu har det blivit
både gele och sylt. Hon hade det allra mjukaste Lovikka 
garn som jag fick överta. Så nu blir det att sticka vantar
Köpte även Isländskt Lovikkagarn på Hantverksmässan
i Brunskog, så nu har jag ett litet lager.
Ha en bra dag. Kramisar Caisa





2 kommentarer:

  1. Kul att höra av dej igen. Hoppas du mår bra.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Bra att låna dator! Så vi vet att du lever! Kram

    SvaraRadera