fredag 29 mars 2013

PÅSK

Hej allihopa och GLAD PÅSK på Er.

Här är det 10 grader kallt varenda natt,

det är bara att köra ved och elda. Idag var jag

in till Karlstad  Välsviken och handlade, ska ha

lite kalas för släkt och vänner på söndag.

Det var mer folk i affären idag än det brukade

vara på skärtorsdagen förr.

Måste ju städa också men det är inte vidare kul,

men jag har min stickning i soffan när jag tycker

att jag har gjort mig förtjänt  av en paus. Egentligen

så skulle man ju sitta i en solvägg och bara lata sig.

Men det är bara att vänta  på värmen. Igår hade vi en

stor älg i trädgården han åt på kvistar  på nyfällda träd.

Men han kunde ju varit här för två månader sen , så jag

får väl kasta lasso på honom till nästa älgjakt.

Freddan kommer hem imorgon och ska stanna hemma

en vecka. Då ska vi ut och promenera han har gått upp

i vikt  katastrofalt. Det är hans sjukdom PWS som är

boven i dramat.

Nu ska jag gå ut med Bamse för kvällsstänket.

Ha det bra Kramisar Caisahantverk 016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar